RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.

RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.

RISMEDIA

به وبلاگ من خوش آمدید امیدوارم لحظات خوبی را در این وبلاگ داشته باشید.
محمد حسین ریسمانچیان

پیام های کوتاه
  • ۲۲ شهریور ۹۸ , ۲۲:۵۶
    پند
طبقه بندی موضوعی
پیوندها

در اوایل سال موضوع استفاده از رمزهای یکبار مصرف برای کارت‌های بانکی به‌طور جدی مطرح شد. رمزهای یکبار مصرف در جهت ارتقاء امنیت پرداخت‌های مجازی ایجاد شده و قرار بر این بود که از اوایل خرداد ماه اجرایی شود، اما به‌دلیل عدم آمادگی بانک‌ها و فراهم نبود شرایط لازم و از آنجاییکه قرار بر این بود رمزهای یکبار مصرف فقط از طریق اپلیکیشن در گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد، این طرح به تعویق افتاد. اما حالا  با فراهم شدن شرایط گفته می‌شود که از اوایل دی ماه، تراکنش‌های بانکی ملزم به داشتن رمز دوم پویا یا همان یکبار مصرف خواهد بود.

در همین رابطه روابط عمومی بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای درخصوص این موضوع اطلاع‌رسانی کرده است. در این بیانیه آمده است که بانک‌ها و موسسات اعتباری در جهت ارتقاء سطح امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت در اینترنت، امکان دریافت رمز دوم پویا را فراهم کرده‌اند. در ادامه گفته شده:

از آنجاییکه انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت از ابتدای دی‌ماه سال جاری صرفاً با رمز دوم پویا امکان‌پذیر خواهد بود، خواهشمند است هموطنان عزیز به‌منظور دریافت رمز و تأیید شماره تلفن همراه خود به بانک صادرکننده کارت خود مراجعه فرمایند. خاطرنشان می‌سازد در راستای پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز در فضای مجازی لازم است، صرفاً از درگاه‌های مجاز بانکی و پرداخت استفاده و از ارائه اطلاعات در درگاه‌های مشکوک جداً خودداری شود.

چگونه رمز یکبار مصرف کارت بانکی را دریافت کنیم؟

طبق اعلام بانک مرکزی بیش از 30 بانک فعال‌سازی رمزهای یکبار مصرف را شروع کرده‌اند. اما اینکه کاربران به‌چه صورت باید نسبت به دریافت رمزهای پویا اقدام کنند، شاید موضوع چندان مشخصی نباشد.

برای دریافت رمز یکبار مصرف، ابتدا باید به یک دستگاه عابربانک (ATM) مراجعه کنید و گزینه رمز فعال‌سازی  را انتخاب کنید. در این بخش دو راهکار برای دریافت رمز پویا وجود دارد؛ از طریق اپلیکیشن یا از طریق دریافت پیامک. با انتخاب هرکدام از گزینه‌ها از دستگاه عابربانک، پیامکی به شماره موبایل شما ارسال خواهد شد.

دریافت رمز یکبار مصرف از اپلیکیشن

برای اینکار باید اپلیکیشن بانک مربوطه را از وبسایت رسمی آن دانلود کنید و عددی که به شما اس‌ام‌اس شده را به همراه شماره سریال مربوطه در اپلیکیشن وارد کنید تا رمز یکبار مصرف را دریافت کنید.

دریافت رمز یکبار مصرف از پیامک

برای دریافت رمز یکبار مصرف از طریق پیامک باید چهار رقم آخر کارت خود را به شماره‌ای که پیام برایتان ارسال شده، اس‌ام‌اس کنید.

نکته: انجام مراحل دریافت رمز یکبار مصرف هزینه‌ای برای شما به همراه نخواهد داشت. انجام این عملیات تنها با شماره موبایلی که در سامانه بانک ثبت شده امکان‌پذیر است و اگر بخواهید رمز را با شماره دیگری دریافت کنید، باید شماره مورد نظر را به‎صورت حضوری در شعب بانک مربوطه ثبت کنید.

بانک ملت

برای اپلیکیشن دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت‌های بانک ملت می‌تواند برنامه رمز نگار ملت را از سایت رسمی این بانک دانلود کنید و با وارد کردن کد دریافتی از دستگاه عابربانک آنها را فعال کنید.

بانک ملی

نرم‌افزار شصت هم از سایت رسمی بانک ملی قابل دانلود است که می‌توانید به‌غیر از دریافت کد از ATM از طریق دستگاه کیوسک یا سامانه بام هم کد فعالسازی را دریافت کنید.

بانک سپه

برنامه رمزساز سپه هم را می‌توانید از این لینک آن دریافت کنید، اما برای دریافت شماره مشتری و شماره سریال رمزساز نیاز است که به بانک حضوری مراجعه کنید.

بانک اقتصادنوین

اپلیکیشن ارس بانک اقتصادنوین با کد فعالسازی دستگاه عابربانک رمز دوم یکبار مصرف ارائه می‌کند.

بانک تجارت

اپلیکیشن همراز برای بانک تجارت با وارد کردن کد دریافت شده از عابربانک فعال خواهد شد.

بانک سامان

برای دریافت کد فعالسازی اپلیکیشن رمزینه جهت دریافت رمز دوم یکبار مصرف کارت بانک سامان باید به یکی از شعب این بانک مراجعه کنید.

بانک پاسارگاد

اپلیکیشن همراه بانک پاسارگاد هم با کد فعالسازی دریافت شده از عابربانک به شما رمز یکبار مصرف را ارائه خواهد داد.

بانک سرمایه

برای دریافت کد فعالسازی برنامه رمزساز سرمایه باید وارد اینترنت بانک شده و از منوی تنظیمات اینترنت بانک، مراحل فعالسازی رمز یکبار مصرف را دنبال کنید.

بانک رفاه کارگران

مشتریان بانک رفاه برای فعالسازی اپلیکشن رمز یکبار مصرف موبایلی باید با مراجعه به شعبه شماره سریال و شماره فعالسازی برنامه را دریافت کنند.

بانک پارسیان

برای رمز دوم یکبار مصرف کارت بانک پارسیان از طریق اپلیکیشن پارسیان من باید کد دریافتی از خودپرداز را در این برنامه وارد کنید.

بانک صادرات

بانک صادرات امکان دریافت رمز یکبار مصرف از طریق USSD را فراهم کرده است. برای اینکار نیاز است ستاره 719 مربع (*719#) را گرفته و از آنجا نسبت به دریافت رمز یکبار مصرف اقدام کنید.

نظرات  (۱)

مال بانک سپه رو دانلود کردم با تشکر از پست و راهنمایی مفید و کاملتون

ارسال نظر

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.